söndag 15 november 2015

Veckobrev v. 46

Hej alla!

Hösten är verkligen här och jag önskar att alla använder reflex för att synas när ni är ute och går eller cyklar.

Trots att flera elever var lediga under Öppet hus så fylldes klassrummet upp av er föräldrar. Härligt!
Jag skulle bli jätteglad om ni som var på Öppet hus vill skriva någon kommentar om hur ni upplevde lektionerna. helbo_s@edu.sollentuna.se

Här kommer inbjudan till föräldraföreläsning om retorik. Den är mycket bra så jag vill verkligen rekommendera att ni kommer. Jag har förhoppningar att klass 4A kan få bli pilotklass i ett retorikprojekt  i vår. Håll tummarna!
Spännande föreläsning för föräldrar!

Eleverna ska ha valt en ny 3-veckors bok och börjat att läsa. Boken ska vara utläst till tors 3/12. Denna gång kommer jag att skicka med en skrivläxa som ska göras till torsdag 19/11. Det handlar om lässtrategierna från "En läsande klass", Martin Widmark mfl. Jag delar ut en papperskopia men om någon elev hellre vill göra den digitalt och sedan maila mig så finns det en länk här: Läslogg Stjärnläsare



Hälsning från ledningen

Hej!
Nu är vår nya folder som beskriver värdegrund och regler äntligen klar. Den fina illustrationen inuti är gjord av vår bildlärare Madelene. Vi går igenom foldern i skolan tillsammans med eleverna men vi vill självklart att även ni där hemma tar del av innehållet.


Vi önskar er en skön vecka!
/Helena och Maliha





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar