tisdag 25 augusti 2015

Aktuellt v.35

Hej alla i 4A!

Det är jättetrevliga elever i denna klass och jag vill passa på att berätta att jag och Maliha trivs jättebra med era fina barn.

Idag har jag skickat hem 3 blanketter att fylla i och sända tillbaka till skolan. Det är en om
viktig information till skola/fritids,
en om avvikande kost och
en om du tillåter publicering av bilder på ditt barn.
Jag önskar papperen påskrivna och tillbaka senast fre 28/8. Tack!

Schemat är ej klart men tiderna för veckodagarna är

mån 8.10-14.00   idrott
tis 8.10-14.10
ons 8.10-14.00   idrott  (innekläder v.35)
tor 8.10-14.00
fre 8.10-14.00


I denna värme behöver eleverna dricka vatten och det vore toppen om de kan ta med sig en plastmugg att använda i skolan för att dricka vatten ur. Det är även bra att ha en mapp att förvara papper i som ska hem eller till skolan. En ryggsäck eller väska att bära skolsaker mellan hem och skola är att rekommendera.

Vi pratade om att det är bra att sätta bokpapper/bokplast på böckerna som de får låna, för att skydda dem så att de håller sig i så fint skick som möjligt. Dock fick de inte ta hem några böcker idag.

Innanför trapphuset i Växthuset har vi en skogräns där eleverna tar av sig sina ytterskor och bär dem in till sin skohylla och krok. De som vill får gärna ta med inneskor, kom ihåg att namnmärka dem. Gäller förresten allt som tas med jackor, väskor, vantar etc för att lättare hålla koll kläder och ting om det är flera som har likadana.

Vanligtvis skriver jag eller elever veckobrev på fredagar men jag behövde få ut lite information redan nu och då brukar jag kalla det aktuellt samt skriva ut veckonummer "Aktuellt v.35" Veckobrev har rubrik "Veckobrev v.35".

Vänliga hälsningar Helena och Maliha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar